دنیای مدیریت

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

10 درس طلایی از البرت اینشتین ...

| سه شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

1. کنجکاو باشید "من هیچ استعداد خاصی ندارم. فقط عاشق کنجکاوی هستم"
من کنجکاو هستم برای پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد.به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام.

فیلیپ گلوک

| يكشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

وقتی می میرید نمی فهمید که مرده اید، تحملش فقط برای دیگران سخت است...
بی شعور بودن هم مشابه همین وضعیت است!


مینسکی اقتصاددانی که راز بحران‌های مالی را کشف کرد

| دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۵۱ ق.ظ | ۱ نظر

هایمن مینسکی، اقتصاددان آمریکایی که در سال ۱۹۹۶ از دنیا رفت، در دوران رکود اقتصادی بزرگ دهه ۱۹۳۰ بزرگ شده بود. این رویداد دیدگاه‌های مینسکی را شکل داد و باعث شد او همه تلاش خود را صرف شرح چگونگی بروز این بحران کند و دنبال راهی برای جلوگیری از روی دادن دوباره آن باشد. مینسکی همه عمر خود را در حاشیه اقتصاد گذراند، اما با فرا رسیدن بحران مالی سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، دیدگاه‌های او به یک‌باره مورد توجه فراوان قرار گرفت. بسیاری بر این باور بودند که این دیدگاه‌ها آنچه را که روی داده بود به بهترین نحو توضیح می‌داد. به‌ناگاه تقاضا برای کتاب‌های او که مدت‌ها بود دیگر تجدید چاپ نمی‌شدند، بالا رفت و نسخه‌های این کتاب‌ها به قیمت صدها دلار دست به دست می‌شد. این رقم برای کتاب‌های قطوری که عنوان‌هایی نظیر "ایجاد ثبات در اقتصادی بی‌ثبات" داشتند، قابل توجه بود. مقامات ارشد بانک‌های مرکزی، از جمله جانت یلن، رئیس فعلی بانک مرکزی آمریکا، و مروین کینگ، رئیس سابق بانک مرکزی انگلستان، به نقل دیدگاه‌های او پرداختند. پل کروگمن، برنده سابق جایزه نوبل اقتصاد، یک سخنرانی معروفش درباره بحران اقتصادی را "شبی که دوباره حرف‌های مینسکی را خواندند" نامید.

ژوزه ساراماگو

| جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸ ق.ظ | ۰ نظر

همه ی چیزهای از دست رفته یک روز برمی گردند؛
اما درست وقتی که یاد می گیریم چطور بدون آنها زندگی کنیم...


۱۰ رمز موفقیت به روایت ریچارد برانسون

| پنجشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

ریچارد برانسون در شانزده سالگی تحصیل را رها کرد و با کمک یکی از دوستانش مجله "دانش آموز" را براه انداخت. او بعدها، در دهه ۱۹۷۰، کمپانی "ویرجین رکوردز" را تاسیس کرد و مؤسس شرکت "ویرجین گروپ" هم هست. او در دهه ۱۹۸۰ شرکت هوایی "ویرجین آتلانتیک" را به وجود آورد و دهه ۱۹۹۰ شاهد "ویرجین موبایل" و "ویرجین ترین" نیز بود. او یکی از موفق ترین بازرگانان در انگلستان و نمادی از کارآفرینی است. جدیدترین پروژه او "ویرجین گلکتیک" است که او امیدوار است روزی به یک شرکت گردشگری فضایی بدل شود. این شما و این ده درس برتر او برای موفق بودن:

خط فقر

| پنجشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

خط فقر

ازدواج و طلاق در ایران

| پنجشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

ازدواج و طلاق در ایران

عزت الله انتظامی

| پنجشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

هیچ وقت قرص هایی که حال آدم را خوب می کنند
جای "خوب هایی" که دل آدم را قرص می کنند، نمی گیرند.

میلان کوندرا

| چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

انسانهای اطرافم را عـوضی انتخاب نکردم...
گـــذشت زمان عوضی شان کــرد...
هــــمین...!

وارن بافت

| چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵ ق.ظ | ۰ نظر

 توصیه های سرمایه گذاری وارن بافت (Warren Buffet) که یکی از موفق ترین سرمایه گذاران تاریخ جهان محسوب می‏ شود و بزرگترین سرمایه گذار قرن بیستم لقب گرفته شاید بتواند به شما برای برگزیدن شیوه درستی از سرمایه گذاری کمک کند:

1- ساده سازی کنید.
عواملی که بر سرمایه گذاری شما تاثیرگذارند بسیار گسترده تر از آن هستند که بتوانید همه آن ها را در نظر بگیرید. توجه به بسیاری از این عوامل نیز در واقع وقت گیر و غیرمفید خواهد بود. به جای این ها سعی کنید چند عامل اصلی تاثیرگذار بر بازاری که در آن سرمایه گذاری کرده اید را شناسایی کنید و با تمرکز بر همان عوامل اصلی، روندهای کوتاه مدت و بلند مدت بازارها را شناسایی کنید.

2- به زمین بازی توجه کنید.
سرمایه گذاران را می ‏توان به دو گروه تقسیم کرد: سرمایه گذارانی که توجه آن ها معطوف به تابلوی نتایج (اسکوربورد) است و سرمایه گذارانی که بر روی زمین بازی تمرکز کرده اند. گروه نخست به طور دقیق می ‏دانند که تاکنون چه اتفاقی رخ داده اما گروه دوم تقریبا می ‏توانند حدس بزنند که در ادامه چه اتفاقی رخ خواهد داد. اگر قصد دارید تصمیمات شما در سرمایه گذاری با سودآوری همراه باشد، بهتر است مانند گروه دوم بر زمین بازی تمرکز کنید.

3- پیش بینی های رسانه ای را خیلی جدی نگیرید.  
رسانه ها پر است از تحلیل هایی در مورد اینکه بازارها در آینده به کدام سو می‏ روند. هرچند که مرور این رسانه ها بی فایده نیست اما آن ها را مبنای تصمیم گیری های خود قرار ندهید.